JADILAH HAMBA ALLAH YANG SEJATI

Dalam menyusuri hidup yang fana ini,ramai manusia yang lupa akan janji mereka kepada Rabb Pencipta mereka.......

Tuesday, February 24, 2009

GELIGA ' 08 in MeMOry

Tatkala aku membaca message dalam inbox email aku , aku tertarik dengan luahan hati yang disampaikan oleh abg Ali Irfan. Aku tertarik dengan sesuatu yang berkaitan dengan tempat kediamanku sendiri , Pulau Langkawi. Bercakap mengenai Program GELIGA membuatkan aku terkenang ketika kali pertama program tersebut diadakan di tempat yang sama.Cuma bezanya kali ini aku tak berkesempatan untuk mengendalikan program ini kerana berada di Melaka , yang ada hanyalah sahabat-sahabatku yang berkhidmat di Asrama Haluan Penyayang sahaja yang meneruskan perjuangan ini.

Sememangnya aku sendiri tak pernah menjangkakan adanya program ala KMK akan dibuat di pulau yang kecil ini. Ketika itulah aku merasai buat pertama kalinya mengendalikan program yang sebesar ini bersama-sama dengan keluarga tercinta. Apa yang lebih membanggakan aku lagi adalah aku bukan sahaja berseorangan di sini, sebaliknya Allah telah menyusun salah seorang rakanku ketika di zaman aku pra sekolah seterusnya bersekolah rendah bersama - sama , kini berada di atas jalan DnT ini bersama-sama dengan sahabatnya yang lain.Itulah antara nikmat yang aku tak dapat bayangkan.Aku sendiri tidak pernah membayangkan akan terjadinya perkara seperti ini.


Sememangnya aku sendiri tak pernah menjangkakan adanya program ala KMK akan dibuat di pulau yang kecil ini. Ketika itulah aku merasai buat pertama kalinya mengendalikan program yang sebesar ini bersama-sama dengan keluarga tercinta. Apa yang lebih membanggakan aku lagi adalah aku bukan sahaja berseorangan di sini, sebaliknya Allah telah menyusun salah seorang rakanku ketika di zaman aku pra sekolah seterusnya bersekolah rendah bersama - sama , kini berada di atas jalan DnT ini ......



Di sini jua aku ingin berkongsi sebahagian gambar kenangan semasa Program GELIGA yang pertama diadakan di Langkawi.























No comments:

bgsound src='http://www.4shared.com/Raihan_-_Tak_Selamanya.mp3 loop='infinite