JADILAH HAMBA ALLAH YANG SEJATI

Dalam menyusuri hidup yang fana ini,ramai manusia yang lupa akan janji mereka kepada Rabb Pencipta mereka.......

Tuesday, March 17, 2009

Mutiara Kata 2

" Mukmin itu jiwanya damai , tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai Tarbiyah dari Allah , tanda kasih sayangNya , jua penghapus dosa..."

Abang Khalid Al-Walid

Rasulullah S.A.W bersabda , " Setiap keletihan , penyakit , kegelisahan , perbuatan jahat manusia dan kerisauan yang menimpa seseorang muslim sehingga duri yang mencucuknya sekali pun, semua itu akan menyebabkan Allah menghapuskan dosa - dosanya."

(Riwayat Al - Bukhari dan Muslim )

Kakak

"Mulakan hari kita dengan bismillah , jadikan setiap apa yang berlaku sebagai tarbiyah , di atas setiap ujian jangan kita berasa resah , kerana itu tanda Dia mahu berkeluh kesah pada Nya."

Ustaz Muhtad

"Sesungguhnya Allah sangat kagum pada pemuda yang tidak ada masa muda untuk bergembira dan suka - suka kerana masa mudanya dipenuhi dengan beribadah kepada Allah ."

Sahabatku , Ahmad Faiz

Rasulullah S.A.W bersabda , " Amat menakjubkan kehidupan orang mukmin , seluruh urusannya membawa kebaikan .Sekiranya dia mendapat kegembiraan maka dia bersyukur dan dia mendapat kebaikan. Sekiranya dia ditimpa kesusahan dari ujian dan bencana , dia bersabar dan dia mendapat kebaikan. Keadaan ini tidak ada dalam kehidupan manusia lain kecuali dalam kehidupan orang mukmin sahaja ."

Hamizan

No comments:

bgsound src='http://www.4shared.com/Raihan_-_Tak_Selamanya.mp3 loop='infinite